tirsdag den 14. juli 2009

6 Unimportant Things That Make Me Happy

[Jeg er blevet ´taget´ igen. Denne gang går opgaven ud på at skrive om seks uvæsentlige ting, som gør mig lykkelig. Jeg har valgt Atlanterhavet, skotske klipper og kvæg, blomster, bygninger og bøger - bl.a. fordi det giver mig lejlighed til at vise nogle dejlige billeder fra Skotland.]

I came home from Scotland to realize that I had been tagged by Julia, A Piece of My Mind, for this meme. Of course I´d like to participate, Julia, especially as this one gives me an opportunity to show you some of my recent photos from Scotland.

1. The sea - in this case the Atlantic Ocean.


2. Rocks - and climbing them.


3. Animals - one of our neighbours in Grigadale, Ardnamurchan.



4. Flowers


















5. Beautiful buildings - the nunnery of Iona


6. Books - lots of books - these from one of the bathrooms in our rented house.

6 kommentarer:

Julia Phillips Smith sagde ...

Wow...love your photos, Dorte! Great one of you by the ocean. And I love the rocks one, too. And the Iona nunnery ruins, too. Looks like it was an amazing trip.

Dorte H sagde ...

Julia, I didn´t know my husband took the first one, but I could see it was fun for this meme. Scotland is a wonderful place if you like fresh air, beautiful nature & great people.

Beth F sagde ...

I love that you used photos for this! What a great idea.

Dorte H sagde ...

Thank you, Beth. This meme was a fine opportunity right now :)

betteskov sagde ...

Det ser altså godt ud, derude på spidsen! Synes jeg har læst om det engang - kan det passe at det var derudefra Kong Arthurs mor kom eller sådan noget (før jeg blev krimier var jeg ivrig læser om hekse og sværd i sten:-))?
Er det sådan et hus, alle og enhver bare kan leje? For så kunne jeg da godt tænke mig en tur engang, selvom boghylderne måske ville være lidt for farlige!

Dorte H sagde ...

Jane, der spørger du godt nok om mere end jeg sådan lige kan svare på (i hvert fald det med Kong Arthurs mor).
Men huset hedder Grigadale, og vi fik nøglen udleveret på Sonachan hotel (et par kilometer der fra). Området hedder Kilchoan, på halvøen Ardnamurchan, og vi boede højst 2 km fra fyrtårnet, altså Ardnamurchan Lighthouse. Så en passende bolig skulle du nok kunne finde derude, uanset om du er én, eller fem, som vi var.

http://www.sonachan.com/